FREM

Zrealizowane projekty

Projekt “Sprawdzian szóstoklasisty na 100%”

Pierwszy obowiązkowy egzamin w życiu ucznia szkoły podstawowej to sprawdzian szóstoklasisty. A od 2015 roku sprawdzian ten posiada nową formułę. Z uwagi na właśnie wprowadzone zmiany głównym problemem uczniów i nauczycieli jest niski poziom wiedzy na temat sprawdzianu i ograniczone możliwości przygotowania się do sprawdzianu z powodu małej ilości materiałów podręcznikowych na ten temat. 

 

Od grudnia 2014 r. do kwietnia 2015 r. Fundacja Rozwoju Edukacji Matematycznej przy dofinansowaniu Fundacji mBanku zrealizowała projekt “Sprawdzian szóstoklasisty na 100%”. W ramach projektu powstało 20 zestawów testów przygotowujących do matematycznej części sprawdzianu szóstoklasisty. Opracowane zostały, aby pomóc szóstoklasistom jak najlepiej przygotować się do tego ważnego egzaminu, i oswoić z jego nową formułą. 

Założeniem projektu jest interaktywny charakter testów, dlatego też poza samym dostarczeniem treści przykładowych zadań, każdy uczeń po rozwiązaniu wypełnianego na stronie internetowej testu automatycznie otrzymuje jego wynik. Wraz z wynikiem testu generowane są informacje na temat poprawności rozwiązania poszczególnych zadań w teście, oraz szczegółowy komentarz opisujący rezultaty testu. Interaktywny test jest zatem podobnie jak sprawdzian dodatkowym narzędziem pozwalającym ocenić możliwości dziecka i zdefiniować cele naukowe na przyszłość - na przykład na co zwrócić szczególną uwagę i nad czym pracować intensywniej w dalszej edukacji, aby wyniki w nauce były jeszcze lepsze.

 

Dzięki testom dostępnym w internecie, uczniowie szkół podstawowych mogą sprawdzić swoje umiejętności i wcześniej dowiedzieć się, jak to będzie na sprawdzianie.

Po rozwiązaniu każdego testu uczeń otrzymuje:

 

Testy opublikowane zostały na łamach serwisu Matematyczne Zoo.

Do egzaminu szóstoklasisty w 2015 roku podeszło około 300 tys. szóstoklasistów.

 

Projekt dofinansowała Fundacja mBanku

Strona projektu:

http://www.matzoo.pl/sprawdziany

 

 

Podsumowanie realizacji projektu:

W okresie od 16 lutego do 15 kwietnia 2015 roku:


Powyższe rezultaty zmierzone zostały na podstawie systemu informatycznego testów online i statystyk strony internetowej projektu.


 

powrót